Výsledky srovnání platu
Marketingový specialista (Marketing, reklama, PR)
Region
Hlavní město Praha
Počet respondentů
533
Rozdíl -13 151,00 Kč
Na dané pozici si můžete polepšit!
Váš hrubý plat je o 23% menší než je průměr.
Nejčastější benefity na Vaší pozici a ve Vašem regioně:
- Práce z domu
- Nápoje zdarma (kava, čaj, minerálky apod.)
- Pružná pracovní doba
- Stravenky
- Firemní akce
Měsíční plat na Vaší pozici a ve Vašem regionu dle věku:
-15 185,00 Kč
-14 527,00 Kč
Nabídky práce vhodné pro Vaší pozici:
Najděte pro sebe lepší platové podmínky nebo finanční a nefinanční benefity.
Měsíční platy na Vaší pozici v jiných zemích:
47 146,50 Kč (v hrubém) | |
111 633,37 Kč (v hrubém) | |
88 951,03 Kč (v hrubém) |
Jaká je Vaše kupní síla podle hrubého měsíčního platu?
Macbook si můžete koupit za 28 dní
Jeden Big Mac si dokážete koupit po odpracování 22 minut
Pro firmy - získejte jistotu při rozhodování o mzdách
Nastavte mzdy svým zaměstnancům férově. Pomůže Vám při tom podrobný report, se kterým budete mít relevantní údaje o mzdách vždy po ruce.Nejčastější kariérní cesta zaměstnance na Vaší pozici. Uveden je průměrný hrubý plat ve Vašem regionu.
Naše tipy k vyjednávání o platu:
Každá firma si interně hodnotí zaměstnance podle toho, jakou mají přidanou hodnotu pro byznys, leadership, support, vztahy a to hlavně z hlediska vyváženosti přidané hodnoty a nákladů ROI (return on investment). Pokud jsem pro firmu opravdu klíčový zaměstnanec, je dobré to vědět nejen interně, ale znát i svoji celkovou hodnotu na trhu práce, která se zjišťuje hlavně externě, mimo firmu, na základě srovnání svého platu na pracovní pozici.
Následně je třeba interní i externí poznatky zkombinovat a otevřeně mluvit s manažerem o své představě platového progresu na pravidelném hodnotícím pohovoru. Pokud firma nemá stanovené pravidelné rámce pro přehodnocování platu, vhodný čas na takový akční krok je například po úspěšném ukončení projektu, pokud jsem společnosti výrazně pomohl přinést nové klienty, případně zvýšit tržby, ušetřit peníze, zefektivnit procesy, zvýšit zákaznickou spokojenost a podobně.
Velkým strašákem je také hrozba ztráty práce a to, že rozhovorem vlastně avizujeme nadřízenému naši nespokojenost, přičemž manažer si začne hledat za nás levnější náhradu. Zde si je však třeba uvědomit, že požadavek na platové přehodnocení je oprávněným požadavkem, protože trh práce se vyvíjí stejně, jako kterýkoli jiný trh, kde platí interakce poptávky a nabídky. Firma má na pozici vyčleněné nějaké platové rozmezí a vrámci plánování již některé firmy počítají s ročným nárůstem platových nákladů. V současnosti se společnosti snaží vyjít zaměstnancům vstříc zajímavými motivačními balíčky.
Je dobré vědět, jak se aktuálně pohybují platová pásma s ohledem na moji pozici, délku praxe, vzdělání a také odvětví a region, kde pracuji. Na setkání přece musím přinést relevantní informace! Jde o sebeprezentaci, kde se pozornost do velké míry vztahuje na mou osobu amůj pracovní výkon.
Soukromé problémy, jako „mám hypotéku, chci víc cestovat, nebo mám 3 děti“ by se na takové setkání neměly táhnout, i když jsou pro nás často tím nejhlavnějším impulsem k negociaci oplatě.
Výraznější zvýšení platu, který se přehodnocuje pravidelně, je ojedinělé. Vyšší procento zvýšení platu lze očekávat, měníme-li pozici a mění se i pracovní náplň, tedy přibývá mi i míra odpovědnosti a další povinnosti. Zde je reálný i progresivnější nárůst v platu na úrovni 15 až 20 procent.
Je třeba brát v úvahu i aktuální postavení a situaci mého zaměstnavatele. Pokud nárůst platu již vmezích firmy není možný, vždy máme možnost jednat o dalších věcech, které s mojí prací souvisejí:
- Nefinanční benefity
- Výhody a výjimky
- Délka pracovní doby
- Povýšení, jiná pracovní pozice
- Odborný růst
- Mentoring ze strany zkušenějších kolegů
- Více rozhodovacích pravomocí a odpovědnost
Proto musíme začít přemýšlet široce a zamyslet se, jak přemýšlí protihráč. Jaké reálné výzvy řeší můj nadřízený? Jak mu v tom můžu pomoci? Z mé pozice mám reálnou šanci ovlivnit jeho rozhodování, nebo způsob řešení některých úkolů na pracovišti. Jaký balík řešení mu umím nabídnout? Partnerský přístup v komunikaci má výhodu zejména v tom, že nabízí kooperativní přístup, který manažer více ocení. Celý rozhovor by měl být profesionální a emoce je třeba držet na uzdě.
Hezkou formulkou, která se dá v této rovině použít, je například taková: „Opravdu mě práce baví, firmu mám rad/rada, je to pro mě perspektivní pracoviště a chtěla bych zde i nadále podávat co nejlepší výkony, proto bych chtěl/a probrat systém mého odměňování, který by byl výhodný a férový pro obě strany a hlavně motivující do dalšího náročného období, které nás čeká.“